Gregory Ashworth

Planowanie dziedzictwa

Tłumaczenie: Marta Duda-Gryc
Typ wydawnictwa: książka
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 316
Język: polski
Oprawa: twarda
Format: 17,5 x 21 cm
ISBN:  978-83-63463-34-2
Czas wysyłki: 48 godzin

Pierwotna cena wynosiła: 55,00 zł.Aktualna cena wynosi: 45,00 zł.

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,00 

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,00 

Opis produktu

„Dziedzictwo eksploatowane jest obecnie dla wielu celów, nie tylko turystycznych. Dwie jego cechy oferują wiele ciekawych możliwości zarządzania przestrzenią. Po pierwsze, dziedzictwo jest formą komunikacji i to nie tylko między poszczególnymi epokami. Komunikacja ta zazwyczaj odbywa się między rządzącymi i rządzonymi, choć nie zawsze łatwo ustalić, kto z kim się w rzeczywistości porozumiewa. Po drugie, treść tej komunikacji dotyczy tożsamości w obu znaczeniach tego słowa, czyli kształtowania wyjątkowego charakteru danego miejsca, odróżniającego je od innych, ale także identyfikowania się z innymi ludźmi. Nic więc dziwnego, że dziedzictwo jest zapewne najważniejszym, a z pewnością najbardziej powszechnie stosowanym narzędziem w tworzeniu miejsc”.

Gregory Ashworth w swojej książce  poszukuje  definicji dziedzictwa i heritologii, ale odpowiada na pytanie, jak należy zarządzać dziedzictwem, aby osiągać zakładane cele. Istotą dziedzictwa jest wykorzystanie przeszłości do współczesnych celów – między innymi politycznych i społecznych. Co więcej, ma ono pośrednie i bezpośrednie przełożenie na rozwój gospodarczy w konkretnych miejscach. Niemniej mimo rozlicznych prób nie wypracowano jednego uniwersalnego modelu gwarantującego powodzenie takiego działania, nie można też spodziewać się nadzwyczajnych korzyści, one bowiem zawsze idą w parze z kosztami, jakie trzeba ponieść. Należy jednak wyciągać wnioski z praktyki; wnioski wypływające z uważnego zarządzania, nie zaś z automatycznej imitacji.

 

Gregory Ashworth jest jednym z pionierów nowego myślenia o dziedzictwie i jego relacjach z ekonomią. Znawca problematyki planowania i zarządzania miastami historycznymi, specjalista w zakresie turystyki kulturalnej i marketingu dziedzictwa. Kształcił się na uniwersytetach w Cambridge i w Reading oraz na Uniwersytecie Londyńskim (na którym uzyskał w 1974 roku stopień doktora). Wykładał na Uniwersytecie Walijskim i Uniwersytecie w Portsmouth, a od 1979 roku pracuje na Uniwersytecie w Groningen (Holandia). Od 1994 roku prowadzi wykłady z zarządzania dziedzictwem i turystyki miejskiej w Department of Planning, Faculty of Spatial Sciences Uniwersytetu w Groningen. Począwszy od konferencji Managing historic cities. The case of Central Europe zorganizowanej w 1991 roku, stale współpracuje z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie.

Podobne produkty

Pierwotna cena wynosiła: 75,00 zł.Aktualna cena wynosi: 49,00 zł.

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,00 

Pierwotna cena wynosiła: 60,00 zł.Aktualna cena wynosi: 49,00 zł.

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,00