FAQ – najczęściej zadawane pytania

SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie lub e-mailowo?

Nie, ponieważ nie prowadzimy wysyłki za pobraniem.

Które produkty mogę zamówić?

Produkty oznaczone jako dostępne są możliwe do zamówienia. Proszę jednak pamiętać, że produkty włożone do koszyka nie są automatycznie rezerwowane i mogą zostać kupione przez innych Klientów.

Czy mogę połączyć dwa zamówienia lub więcej?

Nie można ze sobą łączyć zamówień. Jeśli chcecie Państwo otrzymać wszystkie produkty w jednym zamówieniu należy anulować zamówienie, które zostało złożone wcześniej, a następnie trzeba złożyć nowe zamówienie na wszystkie interesujące Państwa produkty.

Dlaczego nie mogę zapłacić za zamówienie przy odbiorze?

Być może w koszyku umieszczone są produkty znajdujące się w przedsprzedaży. Zamówienia na takie pozycje realizowane są wyłącznie po ich wcześniejszym opłaceniu.

Dlaczego nie otrzymuje od Was wiadomości systemowych informujących o statusie realizacji zamówienia?

Nasze wiadomości systemowe (automatyczne), często traktowane są przez programy pocztowe jako SPAM. Dlatego bardzo prosimy o sprawdzenie tego folderu, jak również przejrzenie innych folderów np. folderu OFERTY. Jeśli wiadomości tam się nie znajdą prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta ksiegarnia@mck.krakow.pl

FAKTURY

Co należy zrobić, aby otrzymać fakturę VAT na firmę?

Aby otrzymać fakturę VAT na firmę, należy zaznaczyć odpowiedni przycisk i tym samym oświadczyć, iż dokonuje się zakupu na potrzeby firmy.

Jednocześnie konieczne jest podanie e danych firmy, w tym ważnego numeru NIP już przy składaniu zamówienia. Później uzupełnienie tych danych nie będzie możliwe i nie będziemy mogli wystawić faktury VAT na firmę ze wskazanym NIP nabywcy (art. 106b ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług).

Faktura wysyłana jest mailem (jako załącznik) potwierdzającym zrealizowanie zamówienia. Data wystawienia faktury oraz data sprzedaży jest zgodna z datą zrealizowania zamówienia.

Jeśli życzą Państwo sobie otrzymać fakturę wydrukowaną i wysłaną na wskazany przez Państwa adres, trzeba skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (ksiegarnia@mck.krakow.pl), a w mailu podać numer zamówienia.

 Co należy zrobić, aby otrzymać fakturę dla konsumenta?

Faktura dla konsumenta nie daje prawa do odliczenia VAT. Jeśli wybierze się tę opcję nie będziemy mogli później wystawić faktury VAT na firmę ze wskazanym NIP nabywcy (art. 106b ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług)

Faktura wysyłana jest mailem (jako załącznik) potwierdzającym zrealizowanie zamówienia. Data wystawienia faktury oraz data sprzedaży jest zgodna z datą zrealizowania zamówienia.

Czy można otrzymać kilka faktur (np. dwie) do jednego zamówienia?

Do zamówienia wystawiamy tylko jedną fakturę. Jeśli Państwo chcą otrzymać oddzielne faktury na poszczególne produkty, należy złożyć oddzielne zamówienia.

Czy wystawiacie faktury z odroczonym terminem płatności?

Aktualnie nie wystawiamy faktur z odroczonym terminem płatności.

ADRESY

Czy towary skompletowane w jednym zamówieniu mogą zostać wysłane pod dwa różne adresy?

Zamówienie możemy wysłać tylko pod jeden adres. Jeśli Państwo chcą, aby wybrane towary zostały wysłane do dwóch różnych osób, lub pod dwa różne adresy, należy złożyć dwa osobne zamówienia.

ANULOWANIE ZAMÓWIENIA

Czy mogę anulować zamówienie, które nie zostało opłacone?

W celu anulowania zamówienia trzeba skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (ksiegarnia@mck.krakow.pl), a w mailu podać numer zamówienia.

Czy mogę anulować zamówienie, które zostało opłacone?

W przypadku, gdy chcą Państwo anulować opłacone zamówienie, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (ksiegarnia@mck.krakow.pl), a w mailu podać numer zamówienia. Jeśli zamówienie zostało opłacone z góry, to po jego anulowaniu w ciągu maksymalnie 14 dni kalendarzowych (zazwyczaj zajmuje to 3 dni) dokonamy zwrotu środków.

 Czy mogę wycofać pojedynczą pozycję z zamówienia?

W przypadku, gdy chcą Państwo anulować pojedynczą pozycję z zamówienia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (ksiegarnia@mck.krakow.pl), a w mailu podać numer zamówienia oraz nazwę produktu, który ma zostać usunięty z listy.

Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze przekazane do skompletowania, postaramy się wycofać wskazaną przez Ciebie pozycję.

Czy mogę anulować zamówienie, które zostało już skompletowane?

Nie mamy technicznej możliwości anulowania zamówienia skompletowanego.

CENA

Czy cena wyświetlana przy danym tytule obejmuje koszt dostawy?

W przypadku książek cena wyświetlana przy danym tytule nie obejmuje kosztów dostawy. Koszty dostawy zostaną uwzględnione w podsumowaniu zamówienia, na ostatnim etapie jego składania. Wyjątek stanowią znajdujące się w naszej ofercie plakaty.

REKLAMACJE

Ile czasu mam na złożenie reklamacji?

W przypadku skorzystania z rękojmi, na złożenie reklamacji mają Państwo 2 lata, licząc od dnia odbioru zamówienia.

Ile czasu trwa rozpatrzenie reklamacji?

Reklamacje rozpatrujemy w ciągu 14 dni (dotyczy zamówień złożonych po 1 marca 2016).

Ile czasu trwa zwrot pieniędzy w przypadku reklamacji?

Przy pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, zwrot środków za reklamowany produkt nastąpi w ciągu 14 dni.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY – ZWROT TOWARU

Ile czasu mam na odstąpienie od umowy?

Mają państwo na to 14 dni, licząc od dnia odbioru zamówienia.

 Ile czasu trwa zwrot pieniędzy w przypadku zwrotu towaru?

Zwrot środków nastąpi w ciągu 14 dni (dotyczy zamówień złożonych po 1 marca 2016).

CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Zamówienie do realizacji przekazywane jest po opłaceniu zamówienia (dla zamówień z płatnością z góry).

Na czas realizacji zamówienia składa się:

– czas kompletowania zlecenia w naszym magazynie (podany jest przy każdym produkcie dostępnym na stronie, np. 24 godziny),

– czas od zaksięgowania wpłaty do wysyłki to maksymalnie 48 godzin.

W przypadku produktów z kategorii  „Zapowiedzi” termin wysłania podany jest przy konkretnym produkcie.

Wszystkie zamówienia są realizowane i dostarczane w dni robocze (od poniedziałku do piątku).

Zamówienie złożone w dni wolne od pracy oraz weekendy są przekazywane do realizacji w pierwszy możliwy dzień roboczy.

Czy mogę przyspieszyć realizację zamówienia?

Dokładamy wszelkich starań, aby zamówienia realizowane były jak najszybciej jest to możliwe. Informacje na temat przewidywanego terminu dostarczenia zamówienia można odnaleźć po zalogowaniu w sekcji ”Twoje konto„ oraz w mailu ze specyfikacją zamówienia.

Czy mogę zmienić formę płatności lub dostawy w zamówieniu już złożonym?

Nie mamy możliwości zmiany formy płatności lub dostawy w zamówieniu złożonym, znajdującym się w realizacji. W takiej sytuacji proponujemy anulowanie zamówienia, które zostało złożone, a następnie złożenie nowego zamówienia uwzględniającego poprawną formę płatności lub dostawy.

WARUNKI DOSTAWY

Gdzie mogę sprawdzić, ile kosztuje dostawa zamówienia?

Zapraszamy na stronę ksiegarniamck.pl do sekcji WYSYŁKA I DOSTAWA

Czy dostarczacie zamówienia za granicę?

Tak, w przypadku książek zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej. W przypadku plakatów koszt wysyłki jest wliczony w cenę zakupu umieszczoną w ofercie.

KODY RABATOWE

Zasady korzystania z kodów rabatowych ksiegarniamck.pl.

1. Kody rabatowe umożliwiają Klientom obniżenie wartości zamawianych produktów. Można je otrzymać w e-mailu, newsletterze, SMS-ie bądź na ulotce, przy okazji różnego rodzaju akcji promocyjnych, lojalnościowych lub konkursów.

2. Kod rabatowy:
– ma postać alfanumeryczną,
– jest jednokrotnego użytku,
– ma określoną wartość (wyrażoną w złotych – np. 10 zł lub w procentach – np. 10%),
– ma ustaloną datę ważności,
– obniża cenę końcową produktów, nie obniża kosztów dostawy (chyba, że jest to wprost wskazane w otrzymanym przez Ciebie opisie użycia kodu rabatowego).

3. W jednym zamówieniu można użyć tylko jednego kodu rabatowego, wprowadzając go podczas dokonywania zakupu we wskazane miejsce na stronie ksiegarniamck.pl.

4. Kod rabatowy może mieć:
– określoną wartość minimalną zamówienia (np. rabat 10% przy zamówieniu produktów o wartości powyżej 70 zł),

5. Niewykorzystane w całości środki z kodu rabatowego nie mogą być użyte w kolejnym zamówieniu.

6. Jeżeli zamówienie, w którym wykorzystali Państwo kod, zostanie anulowane, mogą Państwo otrzymać nowy kod rabatowy o tej samej wartości. W tym celu należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta (ksiegarnia@mck.krakow.pl).

7. Kod rabatowy nie podlega wymianie na gotówkę.

8. Kody rabatowe oraz promocje nie sumują się, o ile nie jest to wprost wskazane w regulaminie promocji.

Gdzie wpisać kod rabatowy?

Kod rabatowy należy wpisać podczas składania zamówienia w polu ”Wpisz kod rabatowy„, a następnie kliknąć OK, aby kod został uwzględniony.

Co zrobić, gdy podczas wpisywania kodu rabatowego pojawia się komunikat o błędzie?

Jeśli w czasie wpisywania kodu wyświetli się komunikat o błędzie, upewnij się, że nie wpisujesz błędnego kodu kuponu. Sprawdź także, czy kod wciąż jest ważny oraz czy wpisujesz go we właściwym miejscu.

Konto